Годишен отчет



23 декември 2010
АСЕН ТЕРЗИЕВ, доктор по Театрознание и асистент по История на европейския театър в НАТФИЗ, главен координатор на международния театрален фестивал Варненско лято

Какво важно се случи в българския театър през 2010?
Хората отново започнаха масово да влизат в театъра въпреки кризата. Отдавна не се беше случвало за толкова много спектакли да няма билети с месеци напред. Това явление ме радва и ме кара да се надявам, че скоро ще можем да говорим за него и с качествени, а не само с количествени критерии.

Каква оценка по десетобалната система бихте дали на театралния живот през 2010?
Като цяло ниска и това има отношение към това, което казах за връщането на публиката. Вярвам, че театърът е нещо повече от производство на масови заглавия и в личния ми календар 2010 ще остане като година на повторения и липса на театрални открития.

Събитието, което промени средата – в заглавие или име на човек?
В страна със силно консервативни в естетическо отношение нагласи като нашата период от една година е прекалено малък за каквито и да било промени. Възхищавам се на хората и проектите, които въпреки всичко правят своите различни крачки и успяват да въздействат върху мисленето и отношението на другите. Най-значимото и ново нещо от 2010 в тази посока е откриването на първия център за съвременен танц и обучение у нас – Дерида денс (derida-dance.com).

2011 – Надежда всяка тука оставете или Светлина в края на тунела за българския театрален живот?
Светлина.

Едно заглавие от театралния афиш, на което бихте завели много близък ваш човек през празниците.
Приятнострашно от Яна Борисова, реж. Галин Стоев в театър 199 в България; Life and Times на Nature Theater of Oklahoma навсякъде по света.

 

Горе Коментари (0)

Ако искате да добавяте коментари, моля регистрирайте се и влезте с вашите потребителско име и парола.