Роджър Уотърс, Великобритания

Роджър Уотърс, Великобритания



След почти едногодишно чакане и дори една малка футболна драма, космическият рок спектакъл The Wall пристига на стадион Васил Левски, заедно със създателя си Роджър Уотърс, цяла армия сценични работници и нечувано много техника. Следват няколко жизненоважни факта, които да имате предвид, преди да се насочите към представлението на 30 август.


Коя стена?
Никоя стена в съвременната история не е била толкова важна (политически и чисто символично), колкото Берлинската, която разделяше не просто един град, а една държава и един континент на комунистическа и капиталистическа части. И тъй като през 1990 Роджър Уотърс (плюс Брайън Адамс, Scorpions и Ван Морисън) направи грандиозен концерт между Барнденбургската врата и площад Potsdamer (където преди това се е издигала Берлинската стена), много хора останаха с грешното впечатление, че във великия албум на Pink Floyd става дума за падането на комунизма. А това не би могло да бъде по-далече от истината. Идеята за The Wall идва от серия стадионни концерти през 70-те, шумната публика на които изнервя страхотно и Уотърс, и Дейвид Гилмор, които почват да се замислят върху идеята да бъдат отделени от феновете си от истинска стена. Разбира се, всичко бива доразвито в една от най-великите рок опери – за натиска на семейството, обществото и училището, за младежката фрустрация и отчуждението на индивида. Всичко това и много повече – но нищичко за Берлинската стена.

Преди и сега
Студийната работа по The Wall е достатъчно скъпа, но когато подготвят турнето, Pink Floyd наистина достигат до крайности. За да бъде шоуто такова, каквото си го представят, те отделят толкова пари за техника и анимация, че в крайна сметка всички се оказват на загуба от серията концерти. И ако през 80-те бялата, 12-метрова стена с танцуващите по нея рисувани герои и демони са били впечатляващи, то през 2013 шоуто е много, много по-голямо. Уотърс започна световното турне The Wall Live в края на 2010, но тогава то се провеждаше изцяло в зали, докато нас ни очаква разширената, още по-впечатляваща стадионна версия – с по-широка стена, повече видеопрежектори и по-мощни ефекти.

Концерт или театър?
The Wall Live е преживяване, което бихме нарекли концерт, но не точно. Това е филм. Рок опера. Театър. Смесени в едно от егоцентричния и все така гениален Роджър Уотърс, който е и единствената ни надежда да се докоснем до магията на Pink Floyd, след като стана ясно, че групата никога повече няма да действа заедно.

Още специфики
През тези два часа и половина често няма да виждате нито един от бенда, а вниманието ни ще бъде заето с прелитащи самолети и надуваеми прасета, анимации и пироефекти. Уотърс пък изскача от всевъзможни места, ту с обикновена черна тениска, ту с тежък кожен шлифер и мегафон. Анимациите са внушителни, почти триизмерни и заслужават да си държите очите отворени на четири. Затова идва и нашето скромно предупреждение и предложение – настанете се така, че да сте достатъчно далече от изграждащата се Стена, да виждате еднакво добре и левия, и десния край, и центъра. В случая няма да има особен смисъл да сте директно пред сцената или на 3-4 метра от нея, защото зрителното ви поле значително ще се ограничава.


 

Горе Коментари (0)

Ако искате да добавяте коментари, моля регистрирайте се и влезте с вашите потребителско име и парола.