Танци с новобранци

6 април 2007 текст Елена Пенева, снимки Илиян Ружин
Станислав Генадиев и Виолета Витанова са двамата млади хореографи и танцьори, които ни възхитиха още първия път, когато гледахме авторския им проект Имаго в камерната зала в Сфумато. Явно не сме били единствените впечатлени?– тяхното представление се оказа първият танцов спектакъл, награден с Икар. Решихме да се срещнем с тях по повода, но на интервюто дойде само Станислав?– Виолета вече танцува някъде в Испания. И?само с него обаче беше интересно?– поговорихме си за Линга, за бъдещите му планове и за една белгийска мечта.


Очаквахте ли наградата Икар?
Не. Абсолютно никога не съм очаквал, че ще получа тази награда. Дори не сме се и замисляли и много се учудихме, когато получихме номинацията. Изобщо не сме предполагали, че ще се случи?– а и точно Икар... Досега в крайна сметка никога не е имало Икар за танцово представление.

Какво според теб е впечатлило САБ?
Нямам представа. Но предполагам, че са видели нещо различно в нас. Всъщност наистина не знам...

Какво става с теб сега, стана по-популярен покрай влизането в швейцарската компания Линга. Още ли си с тях?
Още правя турнетата с тях и играя в старите представления. Те имаха прослушвания и си имат много хора в състава.

На какво те научиха?
На много неща. Да можеш да управляваш тялото си и да работиш с него така, че да не се нараняваш.

Какво правите, че да има опасност от нараняване?
Ооо, доста сериозни неща. Стилът на Линга е груб, агресивен. Мяташ се, хвърляш се по земята, правиш някакви сложни поддръжки. Ако не знаеш как точно да ги направиш, може сериозно да се нараниш. Начинът, по който хореографите те карат да минаваш през определено движение, е много изкривен и нелогичен за самите ти кости и когато го правиш, имаш чувството, че ще си счупиш нещо всеки момент.

Олеле... Последно каза, че искаш да се занимаваш с по-минималистична хореография с Брис льо Ру (белгийски хореограф, когото Станислав много харесва?– бел.авт.). Какво стана, видяхте ли се?
Да. Хареса ме, каза, че се справям. Но той иска да си направи екип, с който да работи две години, и чакаше субсидии. Когато разбере, ще ми звънне. Става дума за 2008–2009 година.

Какво представлява неговата хореография?
Ами при него всичко е много изчистено от излишните движения. В повечето случаи използва само едно движение, което се повтаря под различни комбинации. Много е чисто, семпло и просто. Но само на пръв поглед?– защото той много си играе с математика, с география, със самата линия на движението, точките. Много визуално изкуство.

Какво ще стане с Имаго?
Имаме покана от Варненско лято и може би ще отидем. Имаме покана и за Бургас от dance.bg.

А на голямата сцена в Сфумато?
Много зависи какво ще се случи в бъдеще. Танцьорите са много по-подвижни от актьорите и е по-вероятно един танцьор да напусне, отколкото един актьор.

Искаш да кажеш, че ви е трудно да поемете голям ангажимент?
Да. Просто всеки от нас четиримата си има собствени планове и аз нямам намерение да ги спирам, дори това да означава, че Имаго ще се загуби във времето.

Имате ли проект за нов танцов спектакъл тук?
Да, може да се каже. С Виолета имаме идея, но е рано да разказвам. В момента тя работи в Испания, аз заминавам на турне с Линга там и след него имаме намерение да поживеем заедно, да използваме базата и да поработим.

Този път ще бъдете само двамата?
Да, така го мислим.

 

Горе Коментари (0)

Ако искате да добавяте коментари, моля регистрирайте се и влезте с вашите потребителско име и парола.