Оберхаузен на турне 2014

Оберхаузен на турне 2014


11 март 2014
Международният филмов фестивал за късометражно кино Оберхаузен е на повече от половин век. На неговия екран бял свят са видeли първите опити на титани като Скорсезе, Лукас и Полански, а Вендерс с носталгия си спомня, че в салона в Оберхаузен е изпушил първите си цигари. Идеята за турне на фестивала (от 2005 насам) из Европа идва като мехлем за душата на европейската публика. Пътуващите късометражки са групирани в пет отделни програми, две от които ще видим в Пловдив в рамките на един ден. Всички филми са в оригиналните си версии със субтитри на английски език.

Международен конкурс 2013


Биография (Швеция, 2012, 21 мин.; реж.: Магнес Бартас)
От ранни години той се отличава с огромно тяло, неконтролируем смях, фотографска памет и знания, с които превъзхожда учителите. Успява да се издигне до най-високите нива в шведската социалдемокрация, но и той си има своя тайна.
Пръчката на татко (Великобритания, 2012, 5 мин.; реж.: Джон Смит)
Индиректен портрет на бащата на режисьора въз основа на три предмета, които той му показва малко преди да умре.
Шараф (Швеция, 2012, 13 мин.; реж.: Хана Хейлборн, Давид Аронович)
„Лодката бе като муха в морето сред двуметрови вълни. Просто се носехме без никаква храна и вода.” 17 годишният Шараф е един от хилядите бежанци, пристигнали с лодки в Гран Канария през последните няколко години.
Посмъртна маска бивол (Канада, 2013, 23 мин.; реж.: Майк Хулбум)
Живот и смърт преди коктейла.
Цигенорт (Полша, 2013, 19 мин.; реж.: Томаш Попакул)
Фиш Бой е половин момче, половин риба. Живее в на пръв поглед идилично рибарско селище, където баща му иска да го научи как да стане рибар. Неразбирането, с което се сблъсква в селото, повлиява на отношението му със самия себе си.
Времетраене: 84 мин.

Видео арт 2013


Токсична камера (Украйна-Великобритания, 2012, 21 мин.; реж.: Джейн Уилсън, Луиз Уилсън)
Визуално отражение на една катастрофа, провокирано от филма „Чернобил: хроника на трудните седмици” на съветския режисьор Владимир Шевченко. Когато проявява заснетия материал, той установява, че радиацията е буквално „видима” върху самата филмова лента.
Кремави лалета (Турция-Германия, 2013, 24 мин.; реж.: Айкан Сафоглу)
Видеото разглежда дългите посещения на Джеймс Болдуин в Истанбул и изследва границите на една автобиография като разчита предимно на архивен материал (например фотографиите на Седат Пакай).
Дом за една нация (Дания-Палестински територии, 2012, 9 мин.; реж.: Лариса Сансур, Сьорен Линд)
Опит в стил научна фантастика за вертикално решение на палестинския жилищен проблем в национален мащаб: колосален небостъргач, който приютява цялото палестинско население и в крайна сметка „повдига” жизненото му равнище.
Музей на въображението (Индия, 2012, 20 мин.; реж.: Амит Дута)
През 2011-2012 режисьорът записва няколко разговора с проф. Б.Н. Госуами, бележит индийски изкуствовед, върху теми, които покриват цялостния му творчески диапазон. Сред беседите са разпръснати също и моменти на тишина. Филмът насочва към тези моменти и вплита около тях тъкан от идеи и образи, които изпълват съзнанието на историка на изкуството.
Дневник (Белгия, 2013, 16 мин.; реж.: Сира Фойгел Брутман, Ейтан Ефрат)
На основата на снимки на официални посетители в музея „Яд Вашем” филмът изследва създаването на различни наративи в тяхното многообразие: историческо, хронологическо, институционално, визуално, времево, персонално, а също така и наратива на отсъствието.
Времетраене: 90 мин.

Градски дом на културата, 11 март, 18:00, с вход свободен

 

Горе Коментари (0)

Ако искате да добавяте коментари, моля регистрирайте се и влезте с вашите потребителско име и парола.