Международен видео арт фестивал Видеохолика: Пре-продукция тур 2010

Международен видео арт фестивал Видеохолика: Пре-продукция тур 2010


8 юни 2010
Фестивалът Видеохолика е видео арт форум с международно участие, който представя на българската публика една забележителна и високостойностна програма от видео арт творби.


Видеохолика пре-продукция тур ще предложи на публиката видео арт селекция от предходните издания на фестивала от Австрия, Великобритания, Германия, Италия , Канада, Норвегия, Португалия, САЩ, Франция, Холандия, Япония, както и ще представи концепцията на предстоящото през август трето издание на фестивала във Варна. Младият видео арт фестивал пристига в Стара Загора по покана на Сдружение за съвременно изкуство и култура Различният поглед.

Библиотека Захарий Княжески, 8 юни, 20:00; вход свободен

Видео арт лист:

Машина на истината
Холандия, 2007, 10:45’ • Саймън Бенет
Това е кратък филм за една автомобилна катастрофа. Истината е огледало, което пада на земята на хиляди парчета и всеки човек взима своето парче, поглежда го и вижда своето отражение. И всеки решава, че е видял истината, но не взима под внимание, че тя е пръсната на парчета измежду всички. Експериментален филм, заснет с много усет и с изключително семпли изразни средства, създаващ едно много силно усещане за личен свят.
Мустаката жена
Италия, 2007, 1:05’ • Киара Фумаи
Порнографията е в окото на гледащия. Това е рекламното видео за търговския уебсайт на художничката – www.moustachewoman.com, посветен на продажбите на използваните от „мустакатата жена” дамски жартиери. След провеждането на първия онлайн аукцион сайтът гордо е вписан в списъка на сайтове за възрастни.
Ямакаши
Унгария, 2007, 4:36’ • Золт Вазарели
Видеото използва иронията и пародията като изразни средства, а на техен прицел е едноименния филм, продуциран от Люк Бесон. С оригинална музика и неподправено чувство за хумор, това видео надскача задачата да бъде просто една пародия, базирайки се върху основен похват във видео арта – да обърне понятията в диаметрално противоположното им значение, да изненада зрителя, сварвайки го неподготвен в уж тривиална и ежедневна ситуация.
Nijuman No Borei
Франция, 2007, 10:00’ • Жан Габриел Перио
Забележително визуално постижение и емоционално пътешествие, в което авторът проследява съдбата на Хирошима между 1916 и 2006 година чрез наслагване на снимки от променящото обкръжение на Хирошима.
Нека се оженим
САЩ, 2008, 3:30’ • Мари Магсамен и Стефан Хилербранд
Трима човека си играят, като изграждат и изяждат лакомо лица направени от хляб, масло и желе. Картината става хаотична, на фона на звука на бръмчащи пчели и гласът на рецитираща жена, която свършва с „фъстъчено масло и желе”. От друга страна видеото играе красиво с парчетата хляб, които биват разместени и организирани.
Животни
Португалия, 2006, 3:00’ • Серджо Круз
Група от 16 момчета – танцьори на възраст межди 8 и 14 години, са насърчавани по време на техния пърформънс, да разкрият животните в себе си. Хореографията е на Strictly Dance Fever’s JP Omari.
Плачи, обичан континент
Замбия/Норвегия, 2007, 7:47’ • Виктор Мутелекеша
Слушайки новините от моя обичан континент, аз не мога да бъда лош, докато изпитвам носталгия. Сега, когато съм преживял толкова много, което дори ме кара да се разплача е причина да продължа да живея и работя до деня, когато вероятно ще съм щастлив, защото човечеството ще намери разковничето на истинското щастие, въпреки преследването на властта, парите, славате, превъзходството и други.
Силата на текста
Италия, 2009, 2:24’ • Гуидо Салвини
Ръката се опитва да напише чл. 21 от Италианската конституция (относно свободата на словото и печата), а другата ръка прави всичко възможно, за да я спре.
Етюд по светлина и форма # 2
Великобритания, 2008, 1:00 • Естер Джонсън
Кратък, медитативен поглед върху едно цвете, предизвикало холандската мания по лалетата през 1600 година. Творбата представлява филмово студийно проучване на лале, като проследява промените му в продължение на 24-часов период.
Ти не си от никакво значение!
Хърватия, 2009, 5:45’ • Андреа Кустич
Видеото е насочено към проблема за дегенериращите стойности в съвременното общество. Женският глас във видеото представлява системата, а мъжкият – свободно мислещият индивид. Разговорът достига до своя логичен завършек, когато системата използва за пръв път в целия разговор местоимението в първо лице „аз” в изречението „Аз мислих, че обичате да достигате до никъде?”, което предизвиква фатална грешка и кара свободният индивид да отговори със същото: „Вие сте от никакво значение ...” , а това води неминуемо системата до крах и непрестанно автокоригиране.
Намус Беласи
Германия, 2008, 4:12’ • Фунда Озгюнайдин
"Интересува ме по какъв начин изкуството оставя след себе си физически и видими следи в обществото. Работите ми залагат най-вече на сложни структури с цел черпене на вдъхновение и преосмисляне на определени модели и взаимоотношения в рамките на определени организации, социални структури и форми на суб-културен живот." Фунда Озгюнайдин
Как се чисти локва
Австрия, 2008, 1:44’ • Роланд Вегерер
Онова, което в ранна детска възраст е възпирано, тук достига до своята кулминация. Водата, калта и черните дрехи представляват своеобразни скулптурни изображения с противоположна социална натовареност. Радикалната намеса в локвата, темпото на скокове и замърсените панталони напомнят освободеността на детските игри.
Лунна разходка
Германия, 2008, 2:20’ • Мартин Кохут
Видео медитация, създадена посредством прогресивно отваряне на празни видео панели YouTube, изобразяващи процеса на зареждане.
Изследване на човешката форма и хуманност # 01
Италия, 2008, 2:00’ • Lemeh42
Хореография, базирана върху движенията на спящо човешко тяло. По цифров път тялото е вместено върху старо парче хартия. Върху парчето хартия е описан сън. Актът за написването на сън е ясен израз на неустановеността, в която хората водят тяхното съществуване и оттам – релативността на тяхната хуманност.
Шумна муха
Канада, 2008, 2:43’ • Кристиан Николай
Видеото е резултат от усилването на звука на муха чрез различни средства. Различните звуци са записани чрез видеокамера и след това монтирани в три движения, наречени "Композиция в САЩ мажор". Тази работа е част от серията Атлантида, насочена срещу безотговорността на правителството при използването на изкуството като социално средство върху интелектуалната платформа за политически дискурс.
Tишина
Германия, 2008, 3:13’ • Ава Лач
Експеримент с човешката сянка и невидимите ефекти на пропагандата.
Маса
Италия, 2009, 4:10’ • Джъстин Рандолф Томпсън
Пърформънс, който изследва идеята за робство в контекста на изкуството и елита. Авторът придържа мраморен плот с изображение на Тиеполо, изобразяващо угощението на Клеопатра. Фигурите на Клеопатра (иронично бяла жена с венециански черти) и Марк Антонио са заобиколени от африкански роби, които ги обслужват и им поднасят храна. Акцията е озвучена от класическото весело парче на блус певеца Лийдбели – Буржоа Блус.
Умиращата вдовица
Германия, 2008, 6:19’ • Борис Елдагсен
Видеото се базира на един имейл, в който 59-годишна жена, вероятно умираща от рак се нуждае от данните за банковата Ви сметка в подкрепа на "Добрите дела Господни". Първата част се състои от свръхдраматизирана оперна ария, използваща пластмасови раци, злато и блясък. В замяна на това втората изтрита сцена поставя зрителя в болнично пространство пред смъртно легло. Звукът на монитора и машината спират.
Слинки
Великобритания, 2008, 3:46’ • Гордън Кулшоу
Слинки на машината за бягане. Битката на Слинки в надбягването с движещия се колан на фитнес машината, далеч от ръбовете, които крият смъртоносни пропасти от двете страни. Тук се обединяват две твърде различни технологии – едната, предназначена за разнообразяване и забавление, а другата – за поддържане или създаване красива форма на тялото. Авторът импровизира върху съревнованието на двете занимания.
Полиптих
Македония, 2008/2009, 3:58’ • Кристина Бозурска
Външният вид на художничката се трансформира в известни творби от съвременността. Видеото изследва различни аспекти от постмодернизма, въпроси за идентичността, глобализацията. Всяка част от творбата сама по себе си повдига различни проблеми.
Цветя от устата
САЩ, 2009, 4:43’ • Чарлз А. Гик
Цветя от устата застъпва идеята за красив и завладяващ диалог, когато вербалната комуникация се окаже безплодна. Това е интимно видео на външно проявление на невидимите неща, които човек изпитва, когато отчаяно се бори да създаде и представи липсващите елементи на красивата, завладяващата и смислова форма на комуникация. Метафора за преборване на ограниченията на диалога.
О, соле мио!
Германия, 1999, 2:00’ • Франк Вернер





 

Горе Коментари (0)

Ако искате да добавяте коментари, моля регистрирайте се и влезте с вашите потребителско име и парола.