Киномания 2009

Киномания 2009


13 ноември 2009 - 3 декември 2009
Бъдете нащрек между 13 ноември и 3 декември – зала 1 на НДК и още 4 кина ще приютят епизод 23 на филмовата феерия Киномания. По-долу отбелязахме някои от акцентите от всички 86 заглавия, със сигурност ще откриете още.


Антихрист
Новият филм на датския психар с нелицеприятни проникновения Ларс фон Триер е абсолютен акцент тази година. Безименна двойка губи сина си по време на интимен акт. След злополуката Той (Уилям Дефо) и Тя (Шарлот Генсбур) търсят усамотение в покъртително прелестните горски дебри на Еден. Ларс отдавна се слави като един от най-провокативните и надарени кинорежисьори, ала нито безумието на Идиотите (1998), нито оголената сцена с тебеширени декори от Догвил (2003) могат да подготвят зрителя за подобно проникване в мрачните пространства на тялото и на душата. Антихрист вече разбуни духовете в Кан през месец май. Предстои челен сблъсък с родната публика.

Документална програма

Нека определението документален не ви плаши – и тази година на феста можете да видите няколко брилянтни попадения в жанра. Творбата на Вернер Херцог Срещи на края на света оставя малко дъх в гърдите и странен блясък във влажните очи. Антарктида – континент на крайностите, ширнал смразяващи простори, криещ подводни тайнства. Там живеят разни чудаци, които разказват историите си пред обектива. Природата също разказва. На нея е посветен 11‑ят час, в който експерти от цял свят разискват екопроблемите на планетата. Все така позитивно отрезвяващо въздействие има и новият на Майкъл Мур Капитализъм: Любовна история. Този път неудобните въпроси са на икономическа тематика. Мур търси отговори във Вашингтон, на Уолстрийт и отново нищи Джордж Буш.

Строго препоръчителни

Започваме специалните препоръки с Глад на Стийв Маккуин. Филмът пресъздава последните седмици из живота на членуващия в ИРА Боби Сандс, загинал при затворническа гладна стачка през 1981. Можеш да видиш също най-новото от трима доказали се ветерани. Копола е решил последния си Тетро почти изцяло в стилно черно-бяло, Уди Алън безхаберно се задоволява с Каквото дойде, а някогашният пионер на френската Нова вълна Клод Шаброл за пръв път снима Жерар Депардийо в закачливото криминале Белами. Ако цените дълбоките източни драми, непременно посетете прожекциите на Токийска соната.

 

Горе Коментари (0)

Ако искате да добавяте коментари, моля регистрирайте се и влезте с вашите потребителско име и парола.