Тела в движение

22 януари 2015
Четири спорта с интрига, които си струва да влязат в режима ви на живот.


Филипино Кали / Ескрима
Пътят на дракона

Ако обичате да сте наопаки – сред всички филипински бойни изкуства точно това започва тренировките първо с оръжие (палки и всякакви видове ножове, изработени все пак от дърво) и чак после включва голите крайници. Логиката е, че не може да се научиш да приемаш пръстите си за остра кама, без първо да си повъртял истинска. За историята му е интересно, че преди пет века испанците малко се ядосали на филипинците за убития Магелан и, след колонизацията, им спрели упражненията (не че имало траен ефект). Пръст в оформянето на стила имат китайците, индийците и испанската фехтовка, а популяризирането на днешната Ескрима дължи най-много на Брус Лий. За да напреднете бързо е важно да сте фит, да сте концентрирани и да умеете да удряте точно и изненадващо, но може да започнете и без специална подготовка. Само внимавайте с тренировките вкъщи – ако детето се похвали някъде, че тати прави трикове с ножа, но не точно като Гордън Рамзи, ще стане белята.

Пекити-Търша Кали България, pekiti-bg.org
WMAA, wmaa-bulgaria.com
Кунфу център Сюангуей, xuangui.com


Функционална тренировка

Кървав спорт

Както обикновено, вашият доктор знае най-добре. Тази фитнес програма взима пример от рехабилитаторите, които се грижат частите на тялото да се движат и изглеждат добре в синхрон – а не само да бъдат перфектно скулптурирани, но изолирани мускулни групи. Трите плюса пред обикновения фитнес са повече сила, още повече баланс и най-вече стабилизиране на цялата мускулатура без претоварване на ставите (защото движите няколко комплекта мускули в няколко посоки с различен вид натоварване). И няма грам досада – ползват се всякакви еластични ленти, асиметрични платформи за въртеливи движения, стъпала за степ-аеробика, топки и тежести. Представете си как балансирате върху надуваема топка, докато правите разминаващи се вълнички с дълги въжета или вдигате тежест с едната ръка. Не е толкова сложно – същото се случва, когато носите три торби, махате на таксито и пазите равновесие върху ледения тротоар едновременно.

MaxFit, facebook.com/maxfitbulgaria
ARKE Functional Training, club.atama.bg


Въздушна йога

Батман в началото

Един час на педя от земята ще обърне представата ви за йога с главата надолу, буквално. Докато се гънете върху хамака-люлка, често с крака над главата, си давате сметка колко се е сплескал гръбнака под тежестта на мозъчната кутия. Освен това подобрявате баланса, усилвате мускулатурата и, преди всичко, давате шанс на прешлените и ставите да "дишат", като ги освобождавате от теглото на тялото. За медицинските ползи от йога тук нямаме място, но за чистата радост от люлеенето и усещането, че си в пашкул в хамака – имаме. И, повярвайте, един час висене с главата надолу се равнява на цял антистрес уикенд в някое спа. Просто елате боси и с удобни дрехи – никой няма да ви върне, ако не влезете с "оммммм".

Йога Дивали, yogadiwali.com
Людмил Дренски, yoganastroenie.com
Мандала център, yogamandala.net


Съвременен танц, Греъм

Божествени тела

Колко от нас са си мечтали да станат балерини като малки? И колко от нас са били, но са се отказали заради болката и ветото върху шоколада и пастите? Е, балетът не е за всеки, но Марта Греъм го изважда от класиката и го прави по-милостив, разбираем и съвременен. :Танцът е скритият език на душата", казва тя. Точно така го усещаме и ние, когато летим по дансинга като перце, дори никой да не оценява хореографията ни. Все пак уроците при професионалист са тук, за да шлифоваме движенията. И за да заобичаме тялото си и да започнем да го чувстваме като едно божествено цяло. Без значение от пол, възраст и физика всеки може да започне да изследва емоциите си чрез четирите елемента на танца по Марта Греъм – от днес, не от утре, нали?

Дерида Денс Център
, www.derida-dance.com
Школа по танци VeroniQue, veronique-bg.com

 

Горе Коментари (0)

Ако искате да добавяте коментари, моля регистрирайте се и влезте с вашите потребителско име и парола.