Законите на Линч

10 ноември 2011 текст Никола Шахпазов
Ноември ни поднася два важни повода да си припомним гения на Дейвид Линч. Този път обаче са музикални.


Митологията
Всеки знае кой е Дейвид Линч. Или поне всеки си мисли, че знае. За по-голямата част от хората, родени тук в края на 70-те и началото на 80-те, той е човекът зад най-страшния сериал от тяхното детство. Защото телевизионният преход тогава бе не по-малко шокиращ от случващия се в държавата социално-политически преход – хората бяха запратени най-безцеремонно от клишетата на Шака Зулу и Робинята Изаура в особено притеснителните дебри на горите край Туин Пийкс, един малък град, в който никой не е невинен и няма нищо нормално. Други плюят на сериала и заявяват, че най-великите достижения на Линч са Изгубената магистрала и Мълхоланд Драйв. Истината обаче е, че Линч е по-голям от филмите си – той е велик както с бунтовната си прическа, така и с дълбоките познания относно трансцедентална медитация, а също така и с рисунките, дизайна и, не на последно място – музиката си. През годините допринася с това-онова за работите на чудесни композитори като Анджело Бадаламенти, Джоуслин Монтгомъри, Джон Неф и полския пианист Марек Зебровски, но сега е моментът, в който можем да видим точно на какво е способен.

От архива
На davidlynch.com ще откриете The Twin Peaks Archive – общо 84 инструментални композиции, които или са вариации на основните теми от сериала и пълнометражния филм Туин Пийкс: Огън, следвай ме, или са неиздавани парчета, които звучат в сериите. Това е и важна препратка към съвместната работа на Дейвид Линч и Анджело Бадаламенти, които успяват да създадат адски въздействаща джаз/ембиънт подложка за наглед обикновените, но всъщност диаболично необикновени случки в малкия град Туин Пийкс. Можете да чуете почти всичко от The Twin Peaks Archive на сайта, както и да закупите отделни части или целия албум в mp3 или Apple Lossless файлове. Общата атмосфера е много есенна, точно за момента.

Време е
Някои биха казали, че се е забавил с издаването на първия си соло албум, но във вселената на Линч времето едва ли е от значение. Както подсказваха излезлите преди месеци дигитални сингли I Know и Good Day Today, Дейвид е решил да прави точно каквото му харесва, без ясна идея за комерсиалните тенденции на момента, а и без изобщо да му пука за тях. Дебютът му Crazy Clown Time е нестандартна амалгама от мрачна електроника, меланхолични (и моделирани с всевъзможни ефекти) вокали и новаторския китарен подход на Линч. Финалният резултат той нарича модерен блус, а ние бихме определили просто като странна нощна музика, която много му подхожда. Албумът вече е достъпен в дигитален формат през davidlynch.com, както и в суперлуксозна кутия с всякакви бонуси за истински обсебените му последователи.


 

Горе Коментари (0)

Ако искате да добавяте коментари, моля регистрирайте се и влезте с вашите потребителско име и парола.