• 100 години истории

    На 25 юли брандът за фотографска техника Nikon чукна век от началото си, но вместо просто да гръмне бутилка шампанско и да си пожелае безсмъртие, ни събира на Васил Левски 57 за триседмична фотоизложба.



    PhotoSynthesis Art Center  
  • Food Maps


    Павел Червенков, София Терзиева, Кирил Станоев, Пламен Петков, Диди Бунова, Илиан Илиев, Любка Атанасова, Тим Клинч, Тита и Елена Койчеви ...

    Фотографията на храна се еманципира като отделен жанр в съвременното изкуство, като обект на колекциониран­­е и като неизчерпаем ресурс за интериорния дизайн.



    Червената точка  
  • Вилиан Стефанов

    Влезте в блога му forgottenbulgaria.com (или разлистете някой негов Пътеводител на забравената България) и времето ще изтече между пръстите ви, докато четете за скрити и труднопроходими пещери и обезлюдени преди век села.



    Credo Bonum  
  • Дечко Узунов в колекцията на Боян Радев

    След Атанас Яранов и Васил Бараков, Боян Радев изважда от своята колекция и живописни творби от Дечко Узунов, за да ги сподели с нас. Ако не сте чували историята за това, как двукратният олимпийски шампион по класическа борба става колекционер четете надолу.

    Национална галерия в Двореца  
  • Езическа България. Власт и общество

    Между края на 7 и началото на 9 век – периодът, в който е събирано и трезорирано съкровището от Надсентмиклош, два политически фактора доминират района на Долен и Среден Дунав: България и Аварският хаганат. Тази изложба представя културата на Дунавска България в началния период на нейното формиране.

    Национален археологически институт с музей при БАН  
  • Звук като картина

    Аудио-изложбата с автентични записи от Златния фонд на БНР идва да разкаже любопитни истории за живота в София през първите години на миналия век.

    Регионален исторически музей - София  
  • Иван Милев

    Роден е през 1897 в семейството на казанлъшки учител, на 19 вече се сражава в Първата световна война, а после за кратко следва пътя на баща си, преди да отиде да учи Декорация в Художествената академия.

    Софийска градска художествена галерия  
  • Иван Пенков

    Рисунката се смята за помощен жанр, с който набързо хващаш прелитащата идея, преди да се изгуби. Така тя носи свежестта и интимността на първия контакт с обекта ти.

    Васка Емануилова  
  • Историята на Народния театър

    Най-голямата ни сцена отвори архива си, за да превърне фоайето на Първи балкон в малък музей.

    Народен театър Иван Вазов  
  • Йорданка Мишева

    От дете най-любимият ѝ материал си остава моливът. Не всичко може да улови с очите си, но с молива е някак различно. С него успява да ни каже онова, за което не се намират думи.

    SOHO  
  • Калин Костов-Kalynsky

    Историята му зад визьора започва от кръжок по фотография в училище, когато се докосва до магията, която се случва "в тъмната стаичка". Калин не излиза от нея и до днес, а фотографията му отразява света навън, след като мине през колодиев процес – от подготвянето на стъклото до забъркването на различните химикали и проявяването на кадъра.


    · Месец на фотографията 2017
    PhotoSynthesis Art Center  
  • Корнелиу Баба

    Триптихът 1907 на румънския художник излиза за малко от частна колекция, за да погостува в Квадрат 500.

    Национална галерия Квадрат 500  
  • Мая Стойкова

    Галерия 11 Август продължава представянето на млади автори с експозицията Редукция – възприятие на Мая Стойкова.



    11 август  
  • Митологеми на героичното

    След Образът на вожда Музеят за социалистическо изкуство насочва вниманието ни към героя-антифашист, изобразен в платната на няколко наши живописци и графици.

    Музей на социалистическото изкуство  
  • Награда БАЗА 2017

    Обща изложба на номинираните Александър Александров, Вълко Чобанов, Георги Томов Георгиев, Леда Ванева, Мартина Вачева, Мартин Пенев и Станимир Генов показва почерка на всеки преди един от тях да се разпише и в Ню Йорк.

    Софийска градска художествена галерия  
  • Николай Стайковски

    Излиза от Художествената гимназия в София през 1975, а после заминава за Варшава, за да учи в Академията за изящни изкуства. Комунистическият режим у нас обаче слага точка на плановете му, заради неговите убеждения – голяма част от ранните му графики са плод на "отвращение към натрапената идеология на времето и към пошлото изкуство на социалистическия реализъм".

    Съюз на българските художници Шипка 6